Kurs Pozycjonowania
od ebiznesy.pl i krzywy.pl

Inne techniki zdobywania linków

Znasz już katalogi, w tym również precle. Zajmiemy się teraz innymi sposobami zdobywania linków. A na inny raz zostawiam deser, czyli własne zaplecze.
Na początek kilka ważnych uwag ogólnych.
Unikaj linków:

W zasadzie powinienem powyżej napisać "unikaj zbyt dużej ilości linków…". Dlaczego? Ponieważ przy pozycjonowaniu nie da się uniknąć żadnych z w/w rodzajów linków. Powinno się jednak dbać o to, aby takie linki nie dominowały.
Jeśli wśród linków prowadzących do Twojej strony zdecydowaną większość będą stanowiły łącza np. z farm linków, nie masz szans na dobrą pozycję. Google bardzo nie lubi takich linków.

Sposoby na odnośniki do strony

"Inne techniki" zdobywania linków można podzielić na:

Przyjrzyjmy się im bliżej.

Blogi, fora, księgi gości, komentarze

Jak wspomniałem wcześniej, uważaj z takimi linkami. Staraj się trzymać TYLKO tych miejsc, które są tematycznie związane z Twoja witryną.
Staraj się pisać rzeczowo i na temat. Byle jaki wpis często usunie administrator /moderator /właściciel. Pisz porządnie, poprawnie językowo, merytorycznie. Używaj słów kluczowych, które pomogą Ci w pozycjonowaniu. I oczywiście pamiętaj o odpowiednich anchor tekstach.
Dzięki wpisom możesz osiągnąć 2 cele: zyskać link i zwiększyć (pewnie nieznacznie) ilość odwiedzających Twoją stronę WWW. Obydwa osiągnięcia wyjdą Ci na dobre.

Płatne katalogi stron

Płatne katalogi niemal zawsze są moderowane. Co to oznacza? Że wpisy spamerskie, umieszczone w złej kategorii są usuwane. Katalog jest "czysty". I wartościowy.
Korzystaj z takich katalogów, jeśli możesz.

Kupowanie linków

Kiepski pomysł. Generalnie odradzam. Choć czasem można za niewielkie pieniądze poprawić nieco swoją pozycję. Pamiętaj jednak o kilku istotnych kwestiach:

Wymiana partnerska

Inaczej cross linking. Polega na wzajemnym linkowaniu stron internetowych. Może to być wymiana bannerów albo linków tekstowych.
Generalnie trzymaj się zasady, aby zbyt często nie linkować ze sobą 2 serwisów. Stosuj linkowanie typu "a-b,b-c,c-a", gdzie a, b i c to osobne serwisy.
Dobrym zwyczajem jest umieszczenie najpierw u siebie linka do serwisu, z którym chcemy się wymienić, a później poproszenie właściciela /administratora tego serwisu o ewentualny link do nas. Jeśli link umieszczony u Ciebie będzie wartościowy, masz sporą szansę na nawiązanie współpracy.
Jeśli tematyka Twojej witryny jest podobna do moich serwisów, napisz do mnie. Możemy się ewentualnie wymienić.

Systemy wymiany linków

To zautomatyzowane skrypty tworzące linki na stronach należących do systemu. Jeśli interesuje Cię ten sposób pozycjonowania, zajrzyj np. na: linkor.pl, linkujPRO.pl, linkuj.pl, LinkVault czy LiveLink.
Ja jednak odradzam takie sposoby. Dlaczego? Są nieetyczne i zdarzają się bany stron biorących udział w tej "zabawie". Niemal każdy system Google z czasem wykryje, a wtedy...

Artykuły tematyczne (direct linking)

Super pomysł! Direct linking polega na pisaniu artykułów i udostępnianie ich we współpracujących z nami serwisach. W treści oczywiście umieszczamy link /linki do naszego serwisu /serwisów. Takie linki mogą mieć rewelacyjną MOC. Oczywiście wymagają sporo wkładu pracy, ale w pozycjonowaniu ta zasada sprawdza się jak wszędzie indziej: im więcej pracy włożysz, tym lepsze będą efekty.

Podsumowanie technik dodawania łączy do serwisów

I tyle. Wiedza i praca.
Twoje ćwiczenia do wykonania na dzisiaj:

Darmowy Kurs Pozycjonowania - zdobywanie linków do Twoich serwisów to długa i mozolna robota. Jak widzisz - technik jest wiele. Ważne, abyś różnicował, dywersyfikował źródła łaczy kierujących do Twoich stron internetowych.

Zapisz się na Darmowy Kurs Pozycjonowania

darmowy kurs pozycjonowania